WebQuestlere İlişkin Eğitici Fikirler

Temel olarak dört eğitici fikir vardır:

  1. Öğrenci Motivasyonu ve Orijinallik
  2. Düşünme Becerilerinin Geliştirilmesi
  3. İşbirliğine Dayalı Öğrenme
  4. Süreç ve Erişim

Öğrenci Motivasyonu ve Orijinallik :

Öğrencileri motive edebilmek için öğretmenin, onların kişisel olarak ilgilerini çeken bir Webquest oluşturması gerekir.
Aynı zamanda öğrencilerin gerçek bir işlem üzerinde çalışmalarına olanak sağlayacak şekilde otantik olmalıdır.

Düşünme Becerilerinin Geliştirilmesi :

Öğrencilerin elde ettikleri bilgileri uyarlamaları beklenir. Bu amaçla;
Yapıcı beceriler geliştirebilir,
Karşılaştırmalar yapabilir,
Hipotez kurabilir, ve
Sonuçlar çıkarabilirler.


İşbirliğine Dayalı Öğrenme:

Webquest etkinliği grupla birlikte çalışmayı öğretmek ve teşvik etmek etmek için idealdir
Süreç ve Erişim:
Webquest’ler önceki ve sonraki etkinliklere bağlantılar içermelidir
Erişim konusundaki sınırlılıklar yaratıcılık için desteğe ve güdüye dönüştürülmelidir

Yayımlanmış on Ocak 7, 2009 at 17:16  Yorum Yapın  

The URI to TrackBack this entry is: https://hasanersoy.wordpress.com/webquestlere-iliskin-egitici-fikirler/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Yorum bırakın